top of page
IMG_6702d.jpg

eigen werk

Logo design

OVERIG design

Concept creatie

Ririnstagram

Dit concept is ontstaan uit een behoefte aan meer oefening met het programma Photoshop en het feit dat Rihanna veel interactie had met haar fans. In 2013 heb ik een Instagrampagina aangemaakt: Ririnstagram. Op deze pagina deelde ik mijn Photoshopbewerkingen van Rihanna. Al snel werd ik opgemerkt door de fanbase en familie van Rihanna. 24 maart 2013 ben ik dankzij hen ook opgemerkt door Rihanna zelf en besloot ze mij Instagrampagina te volgen. 

 

Het concept van de Photoshopbewerkingen is het samenvoegen van een foto van Rihanna met een foto van haar inspiratiebron. Deze voeg ik samen waardoor het lijkt alsof het één nieuwe foto is. Om de Instagrampagina groot te maken heb ik ook veel foto's bewerkt voor fans die een foto met Rihanna zelf wilden.

 

Na veel belangstelling van Rihanna en de fans ben ik de bewerkingen op T-shirts gaan drukken. 23 juni 2013 heb ik Rihanna in de Ziggo Dome twee T-shirts kunnen geven tijdens het concert. 16 november 2013 heeft Rihanna een T-shirt ontvangen van een fan in Detroit (Zie video). 

 

Concept
Rihanna + fan

Concept
Rihanna + her muse

uitkomst
rihanna met shirt

INSPIRE TO ASPIRE

Afstudeeropdracht Food Inspiration

Opdracht: Communicatie verbeteren door een overkoepelende mediumonafhankelijke boodschap te formuleren.

 

Onderzoek

Food Inspiration heeft zich tot nu toe gepresenteerd als productmerk. Het richt zijn boodschap op één specifieke doelgroep, de foodprofessional. De organisatie is gedurende enkele jaren elk jaar blijven groeien en heeft zich ontwikkeld tot een merk dat zich uit op zowel offline als online gebied. Gedurende deze jaren heeft het merk zich naast productmerk ook ontwikkeld tot conceptmerk met een volggroep. Een volggroep wordt niet rechtstreeks benaderd maar wordt aangetrokken door het gedachtegoed van de organisatie. Food Inspiration speelt nog weinig in op de ontwikkeling van deze volggroep. Dit is een kans die zij op dit moment niet benutten. Het zijn van een conceptmerk betekent dat je communiceert via het gedachtegoed van de organisatie. 

 

De verwoording van dit gedachtegoed is op dit moment niet sterk. Het is vaag en geeft niet kort en bondig weer wat Food Inspiration doet. Daarnaast communiceert Food Inspiration dit gedachtegoed niet duidelijk. Dit gedachtegoed communiceren in een duidelijk verhaal zal de onderscheidende en unieke factor van Food Inspiration uitdragen. Daarnaast zal het ervoor zorgen dat het makkelijk wordt om alle uitingen van de organisatie mediumonafhankelijk te laten zijn.

 

Storytelling kan bijdragen aan het optimaliseren van de communicatie van Food Inspiration omdat storytelling inspeelt op het creëren van een bepaalde emotie door middel van een verhaal. Food Inspiration is in de loop der jaren naast een productmerk ook ontwikkeld tot een conceptmerk omdat er naast de doelgroep steeds meer andere mensen zich thuis voelen in het gedachtegoed van het merk. Om de communicatie te verbeteren is het belangrijk dat er een boodschap wordt gecommuniceerd die dit gedachtegoed verwoordt en op de emotie van de doelgroep en volggroep inspeelt. Storytelling is hiervoor de beste manier.

 

Formuleren nieuwe story

De story die Food Inspiration voor mijn onderzoek communiceerde was: wij verzamelen,verrijken en verspreiden inspiratie. Na grondig onderzoek en meerdere gesprekken met werknemers en de doelgroep kwam ik zelf tot de conclusie dat Food Inspiration staat voor de schakel tussen passie en ambitie: Aspiratie. De nieuwe story van Food Inspiration: Food Inspiration voedt aspiratie.

 

Concept

Om de doelgroep en volggroep kennis te laten maken met de geherformuleerde story van Food Inspiration is er een bijpassend concept uit voort gekomen. Dit concept heet ‘Inspire to aspire’.

Aspiratie is het vertalen van een passie in het streven hier iets mee te realiseren. Het concept ‘Inspire to aspire’ richt zich op het ervaren van dit proces en de koppeling van dit proces aan Food Inspiration. 

 

Campagne

Met de campagne ‘Capture aspiration’ gaat de doelgroep leren door te doen. Ze zullen zelf op zoek gaan naar de algemene betekenis van aspiratie, maar ook naar de betekenis van aspiratie in hun leven. Food Inspiration zal ze via deze campagne leiden in dit process door middel van een Pinterest actie waarbij er wordt gezocht naar de meest inspirerende aspiratie.

 

Uitingen

1. Advertentie in foodmagazines

2. Pinterest actie

3. Bierfiltjes/Onderzetters

4. Ondersteunende social media en website berichten

5. Eindvideo

 

Resultaat: cijfer 8

bottom of page